Arhiva

Rebić: Prioritet u radu saobraćajne policije u Srbiji je kontrola brzine kretanja

07.11.2017.
Direktor policije Vladimir Rebić izjavio je danas u Subotici da je neprilagođena i nedozvoljena brzina kretnja vozila jedna od osnovnih uzroka saobraćajnih nezgoda sa najtežim posledicama i da je zato kontrola brzine važna kako bi se sačuvali ljudski životi...
Rebić: Prioritet u radu saobraćajne policije u Srbiji je kontrola  brzine kretanja
Rebić: Prioritet u radu saobraćajne policije u Srbiji je kontrola  brzine kretanja
Rebić: Prioritet u radu saobraćajne policije u Srbiji je kontrola  brzine kretanja
Rebić: Prioritet u radu saobraćajne policije u Srbiji je kontrola  brzine kretanja

Direktor policije Vladimir Rebić izjavio je danas u Subotici da je neprilagođena i nedozvoljena brzina kretnja vozila jedna od osnovnih uzroka saobraćajnih nezgoda sa najtežim posledicama i da je zato kontrola brzine  važna kako bi se sačuvali ljudski životi.

„Prioritet u radu saobraćajne policije u Republici Srbiji je kontrola  brzine kretanja. Analize su pokazale da je u oko 50 odsto slučajeva uzrok saobraćajnih nezgoda sa najtežim posledicama nedozvoljena i neprilagođena brzina“, precizirao je Rebić na međunarodnom Simpozijumu unapređenja policijskih poslova bezbednosti saobraćaja, na kome učestvuju predstavnici 14 saobraćajnih policija različitih država.   

Prema njegovim rečima, saobraćajna policija je tokom prošle godine zbog prekoračenja brzine kretanja podnela oko 300.000 prekršajnih prijava, što čini gotovo jednu trećinu svih saobraćajnih prekršaja koji su otkriveni na teritoriji Srbije. 

Rebić je istakao da je Uprava saobraćajne policije poslednjih godina preduzela niz mera kako bi smanjila broj stradalih u saobraćaju, prvenstveno usmernih na kontrolu brzine kretanja, među kojima je izdvojio merenje brzine u noćnim uslovima, angažovanje i nabavku većeg broja kvalitetno opremljenih presretača, kao i veći broj radarskih uređaja.

Kao jednu od mera, Rebić je istakao i uspostavljanje sistema merenja srednje brzine kretanja na autoputu, koje se primenjuje od septembra ove godine.   

„Uvođenjem ovih mera, Ministarstvo unutrašnjih poslova prevenstveno želi da deluje preventivno, da utiče na svest vozača i da ih ubedi da postoji velika verovatnoća da će biti sankcionisani ukoliko ne poštuju propise“, naglasio je direktor policije.

Govoreći o kampanjama koje Ministarstvo sprovodi u cilju povećanja bezbednosti saobraćaja, Rebić je istakao i akciju 1.000 mladih vozača, u okviru koje je u saradnji sa NAVAK-om oko 2.000 vozača sa probnom vozačkom dozvolom prošlo kroz dodatnu edukaciju i treninge bezbedne vožnje.

Rebić je ukazao da mladi vozači koji su prošli kroz ovaj program nisu učestvovali u saobraćajnim nezgodama sa smrtnim posledicama, kao i da su u manjem procentu bili počinioci prekršaja.

Poželevši učesnicima Simpozijuma uspešan rada, Rebić je se zahvalio fondaciji Hans Zajdel koja 15 godina unazad podržava održavanje ovog Simpozijuma, koji je po njegovoj oceni, jedan od najznačajnijih stručnih skupova u oblasti bezbednosti saobraćaja u ovom delu Evrope.

Direktor policije je izrazio uverenje da će pozitivna iskustva koja će biti razmenjena i na ovogodišnjem Simpozijumu biti od koristi za implementaciju u praksi i zakonodavstvu.